Több mint 100 éves történelem…
Egykoron két japán haditengerészeti mérnök, Ryosuke Namiki és Masao Wada együtt dolgozott egy kereskedelmi hajón. Abban az időben a töltőtoll volt az egyetlen modern íróeszköz, és sokak munkájához nélkülözhetetlen volt.
Gondot jelentett azonban, hogy amikor valaki a tengeren dolgozott, a tollhegy gyorsan elrozsdásodott a sós víz és a pára miatt. A probléma megoldására Namiki és Wada kifejlesztette saját töltőtollát rozsdamentes acél tollheggyel.
1918-ban Japánban piacra kerültek az első PILOT névre keresztelt tollak. A két mérnök a tenger iránti közös szenvedélyük tiszteletére választotta a PILOT márkanevet, amely a flotta zászlóshajójának neve volt.
Ma a PILOT tollak a világ minden táján kaphatók: a vállalat úttörő és piacvezető szerepet foglal el a golyóstollak és a hőérzékeny radírozható tollak első számú gyártójaként.
Filozófiánk
A cég 1918-as alapításakor Masao Wada és Ryosuke Namiki úgy döntött, hogy öt vezérelvet határoznak meg a működéshez. Olyan erős értékeket, amelyeket a mai napig minden nap alkalmazunk. Olyanokat, amelyek lehetővé tették, hogy a márkánk azzá váljon, ami ma:
1. Sansha Teiritsu
azaz három egyenlő erő
三 者 鼎 立
A háromlábú bronz főzőedény az üzleti életben az egyensúlyt jelképezi. A lábak a három üzleti felet jelképezik a kapcsolatban, amelyek
- a gyártó
- a kereskedő
- a felhasználó
2. Ukiwa Seishin
azaz közös örömök és bánatok
A szolidaritás elvét a mentőcsónak szimbolizálja. Ez az elv mind a belső, mind a kereskedelmi kapcsolatainkban érvényesül.
3. Nankan Toppa
azaz a nehézségek leküzdése
難 関 突 破
Ez a tengerészek elszánt hozzáállása, amikor a tengeren a nehézségeket kell leküzdeniük.
4. Ichinichi Ishiin
azaz fejlődés lépésről lépésre
A hajós szakzsargonban a kormányos a vezető, aki irányítja és biztosítja a hajó folyamatos haladását. A folyamatos fejlődésre utalva nevezték el a vállalat első termékét Pilotnak.
5. Sishei Shinken
azaz az elkötelezett megközelítés
Semmi sem lehetetlen, ha biztosítjuk magunknak az erőforrásokat, valamint elkötelezettek és kitartóak vagyunk.
Ezt az elvet a kutatás-fejlesztés, a gyártás és a marketing területén is alkalmazzuk.