Több mint 100 éves történelem…

Egykoron két japán haditengerészeti mérnök, Ryosuke Namiki és Masao Wada együtt dolgozott egy kereskedelmi hajón. Abban az időben a töltőtoll volt az egyetlen modern íróeszköz, és sokak munkájához nélkülözhetetlen volt.
Gondot jelentett azonban, hogy amikor valaki a tengeren dolgozott, a tollhegy gyorsan elrozsdásodott a sós víz és a pára miatt. A probléma megoldására Namiki és Wada kifejlesztette saját töltőtollát rozsdamentes acél tollheggyel.

 

1918-ban Japánban piacra kerültek az első PILOT névre keresztelt tollak. A két mérnök a tenger iránti közös szenvedélyük tiszteletére választotta a PILOT márkanevet, amely a flotta zászlóshajójának neve volt.
Ma a PILOT tollak a világ minden táján kaphatók: a vállalat úttörő és piacvezető szerepet foglal el a golyóstollak és a hőérzékeny radírozható tollak első számú gyártójaként.

 

 

Filozófiánk

Filozófiánk

A cég 1918-as alapításakor Masao Wada és Ryosuke Namiki úgy döntött, hogy öt vezérelvet határoznak meg a működéshez. Olyan erős értékeket, amelyeket a mai napig minden nap alkalmazunk. Olyanokat, amelyek lehetővé tették, hogy a márkánk azzá váljon, ami ma:

1. Sansha Teiritsu

azaz három egyenlő erő

 三  者  鼎  立

A háromlábú bronz főzőedény az üzleti életben az egyensúlyt jelképezi. A lábak a három üzleti felet jelképezik a kapcsolatban, amelyek

  • a gyártó
  • a kereskedő
  • a felhasználó

2. Ukiwa Seishin 

azaz közös örömök és bánatok

A szolidaritás elvét a mentőcsónak szimbolizálja. Ez az elv
mind a belső, mind a kereskedelmi kapcsolatainkban érvényesül.

3. Nankan Toppa

azaz a nehézségek leküzdése

難  関  突  破

Ez a tengerészek elszánt hozzáállása, amikor a tengeren a nehézségeket kell leküzdeniük.

4. Ichinichi Ishiin

azaz fejlődés lépésről lépésre

A hajós szakzsargonban a kormányos a vezető, aki irányítja és biztosítja a hajó folyamatos haladását.
A folyamatos fejlődésre utalva nevezték el a vállalat első termékét Pilotnak.

5. Sishei Shinken

azaz az elkötelezett megközelítés

Semmi sem lehetetlen, ha biztosítjuk magunknak az erőforrásokat, valamint elkötelezettek és kitartóak vagyunk.
Ezt az elvet a kutatás-fejlesztés, a gyártás és a marketing területén is alkalmazzuk.

További információ a Pilotról