• 1. Hogyan működnek a FriXion termékek?

    FriXion termékeink tintája a PILOT exkluzív hőérzékeny tintatechnológiájának köszönhetően „törlődik”. Ha javításokat szeretnél végezni az oldalon, egyszerűen fordítsd meg a FriXion tollat, és a FriXion radírhegyével dörzsöld át, mintha egy hagyományos ceruza radírját használnád. Dörzsölés közben a tinta több mint 60°C-ra felmelegszik, és láthatatlanná válik. Ezzel szemben -10°C alatti hőmérsékleten a tinta újra megjelenik.

  • 2. Segítség! FriXion tollakat használok, és a füzetem/papírom üres, a munkámnak nyoma sincs! Mit tegyek?

    Az olyan tárgyak, mint a jegyzetfüzetek vagy a papírok fűtőtestek közelében vagy forró napon az autóban hagyása, vagy akár az oldalak többszöri fénymásolása is eléggé felmelegítheti a papírt ahhoz, hogy a FriXion tinta láthatatlanná váljon. Ha úgy találod, hogy a papír üres, egyszerűen tedd be rövid időre a fagyasztóba. Hőérzékeny tintánk körülbelül -10°C-on újra megjelenik, így írásod újra láthatóvá válik, amikor az oldalak kellően lehűlnek.

  • 3. Segítség! Kint hagytam a FriXion tollat a hőségben, és most nem működik!

    Ahogyan a tinta eltűnik, ha a papírlapokat meleg éri, úgy a FriXion tollak tintája is láthatatlanná válhat. Ha úgy tapasztalod, hogy a tollad nem ír, próbálj meg visszaemlékezni arra, hogy a tollat nem tetted-e ki túlságosan nagy hőhatásnak. Ha igen, tedd be a tollat a fagyasztóba, amíg kellőképpen lehűl. Miután kivetted a tollat a fagyasztóból, és hagytad, hogy visszaálljon szobahőmérsékletűre, úgy újra tudsz vele írni.

  • 4. Hol találok Pilot viszonteladót?

    Termékeinket az összes vezető szupermarket és hipermarket, valamint a nagyobb irodai eszközökkel foglalkozó beszállítók többsége értékesíti. Ha előfordul, hogy nem találod meg valamelyik termékünket, akkor lépj velünk kapcsolatba. Ha szükséges, megadjuk a hozzád legközelebbi viszonteladó elérhetőségét. Központosított rendeléssel dolgozunk, azaz egy központi raktáron keresztül történik a rendelés, majd innen megy a szállítás közvetlenül az eladókhoz. Arról nem tudunk tájékoztatást adni, hogy milyen termékek kerülnek az egyes viszonteladókhoz.

  • 5. Van-e kockázata a Pilot termék repülőgépen történő használatának?

    Repülőgépen csak a V-System termékcsalád folyékony tintás tollai igényelnek speciális figyelmet.  Ezek könnyen felismerhetőek a V-vel kezdődő nevükről: V5, V-Ball, V-Pen stb.

    Ha V-System terméket viszel magaddal egy repülőútra, akkor úgy vedd le a kupakot, hogy a toll hegye felfelé mutasson. Így elkerülhető a repülés során a kabinnyomás okozta esetleges szivárgás.

    Csak a V5/7 RT és a V-Ball 5/7 RT folyékony tintás tollak azok, amelyek garantáltan szivárgásmentesek a repülőgépeken.

  • 6. A Pilot termékek biztonságosak a gyermekek számára?

    A termékeink gyártásához használt összes tintafajtát és tollvázat különösen a gyermekek számára, maximális biztonság figyelembevételével terveztük. Markereink nem tartalmaznak például olyan mérgező oldószereket, mint a xilol vagy a toluol.

    Továbbá a nem visszahúzható heggyel rendelkező modelljeink kupakjai megfelelnek az ISO 11540 szabványnak. Szellőzőrendszerrel vannak felszerelve, amely lehetővé teszi a légzést abban az esetben is, ha a kupakot lenyeli valaki.

    Végezetül, belső rendszereinknek köszönhetően minden termékösszetevőnk könnyedén elérhető digitális adathordozókon, hogy súlyos balesetek esetén segítséget nyújtsanak az orvosoknak.

  • 7. Mit javasolt tenni egyes markereinkkel a használatuk megkezdése előtt?

    Az arany vagy ezüst típusú markereink első használata előtt javasoljuk, hogy kövesd az alábbi utasításokat:

    • 1. fázis: Óvatosan rázd meg a markert a kupakkal együtt.
    • 2. fázis: A kupak eltávolítása után óvatosan nyomd a tollhegyet a papírra, hogy az a termék testébe nyomódjon. Így a szelep aktiválódik, és elindítja a tintát.
    • 3. fázis: A marker készen áll, már írhatsz is.

    Annak érdekében, hogy markereink minden technikai tulajdonságukat megőrizzék, javasoljuk, hogy használat után a kupakot szorosan helyezd vissza, és vízszintesen tárold őket.

  • 8. Hogyan távolíthatom el a tintát a ruhákról?

    Először is: kerüld a szennyezett ruházat mosását a folt eltávolítása előtt, mivel ez azzal a kockázattal jár, hogy a tinta tartósan megtapad.

    Számos tipp létezik a tinta eltávolítására, de minden esetben tegyél egy próbát a használni kívánt anyaggal a ruházat egy nem látható részén:

    • Fújj hajspray-t a foltra, tiszta ruhával vagy nedvszívó papírral töröld le a felesleges spray-t, majd a megszokott módon mosd ki a ruhát.
    • Áztasd a ruhát néhány órára forró tejbe, öblítsd ki bő vízzel, majd mosd ki a megszokott módon.
  • 9. Hol tudok tollbetétet, patront vagy radírbetétet vásárolni?

    Célunk, hogy az íróeszközök széles választékát kínáljuk minden vásárlónknak, de az is, hogy a Pilot tollal való írás öröme ne szakadjon meg akkor, amikora tollat újra kell tölteni. Pilot tollaink újratöltése nem csak gazdaságos, de környezetbarát is.

    Későbbi célunk, hogy ezt a fajta szolgáltatást írószerüzletekben vagy akár áruházakban is elérhetővé tegyük.

  • 10. A tollhegyeket külön is meg lehet vásárolni?

    Nem forgalmazunk külön tollhegyeket.

  • 11. Hogyan cserélhető a FriXion toll betétje?

    A FriXion golyóstoll újratöltéséhez a tollat középen fordítsd el majd szedd szét. Ezután vedd ki a régi, üres betétet, tedd bele az újat, majd zárd vissza a tollat.

    Az utántöltők/betétek/patronok cseréjével kapcsolatos további részletekért nézd meg rövid oktatóvideónkat (0:23 másodperc) Youtube-on: view more >

  • 12. A Pilot tollak/tinták vegánok? Állaton lettek tesztelve?

    Állatkísérleteket csak akkor végzünk, ha azt külön törvény írja elő. Mi azokat a rendeleteket követjük, amiket az adott kormányok jóváhagytak.

    Vállalatunk politikája szerint nem zárunk ki semmilyen állati összetevőt, kivéve, ha azt törvény tiltja. Így termékeink állati összetevőket tartalmazhatnak.

    Tintáink összetétele bizalmas információ, mert védjük vállalatunkat az esetleges hamisítási kísérletektől. Ezért nem adhatunk ki további részletes információkat.

  • 13. Miben különbözik a Pluminix toll a Plumix mini változatától?

    Jelenleg az európai piacon csak a Plumix és a Pluminix nemzetközi patronokat forgalmazzuk.

    Más piacok számára azonban Plumix és Pluminix Pilot patronokat értékesítünk. Tehát ha van ilyen tollad vagy patronod, akkor fennáll a lehetősége, hogy a te töltőtollad más országokból érkezett E-kereskedelem vagy párhuzamos import útján.

  • 14. Hol találom a termékek biztonsági adatlapját (SDS)?

    Általában nem küldünk biztonsági adatlapot a következő okok miatt:

    • Az íróeszközeinknek nem kell, hogy legyen biztonsági adatlapjuk, mivel nem számítanak veszélyes termékeknek.
    • Más, íróeszközöket gyártó vállalatok is egyetértenek abban, hogy nem kell a biztonsági adatlapokat rendelkezésre bocsátanunk.
  • 15. Elegáns írás: Hogyan aktiválhatom a Namiki tollam élethosszig tartó garanciáját?

    A NAMIKI élethosszig tartó garancia aktiválásához kérjük, hogy a vásárláskor kapott garanciajegyet postai úton vagy e-mailben küldd el nekünk: pilotfinewriting@piloteurope.com. Köszönjük!

  • 16. Elegáns írás: Iroshizuku tinták időtállónak vagy vízállónak minősülnek?

    Az Iroshizuku tintákat töltőtollainkhoz ajánljuk. Normál írási körülmények között ezek víz- és fényállóak. A még jobb íráserősség és tartósság elérésének érdekében ajánljuk az IC-50/100-as patronjainkat és az INK-M60-as tintapatronokat.

    Ha nem találtad meg kérdésedre a választ, kérjük, lépj kapcsolatba velünk.