Több mint 100 éves történelem…
Két japán haditengerészeti mérnök, Ryosuke Namiki és Masao Wada a tengeren dolgozott egy kereskedelmi hajón. Abban az időben a töltőtoll volt az egyetlen modern íróeszköz, és sokak munkájához nélkülözhetetlen volt.
Gondot jelentett, amikor valaki a tengeren dolgozott, hogy a tollhegy gyorsan rozsdásodott a sós víz és pára miatt. A probléma megoldására Namiki és Wada kifejlesztette saját töltőtollát rozsdamentes acél tollheggyel.
1918-ban Japánban megjelentek az első PILOT tollak. A páros a tenger iránti közös szenvedélyük tiszteletére a PILOT márkanevet használta, amely a flotta zászlóshajójára utalt.
Ma a PILOT tollak a világ minden táján kaphatók: a vállalat úttörő és piacvezető szerepet foglal el, a golyóstollak és a hőérzékeny radírozható tollak első számú gyártója.
Filozófiánk
A vállalat 1918-as alapításakor Masao Wada és Ryosuke Namiki úgy döntött, hogy öt vezérelvet határoz meg a vállalat számára. Olyan erős értékeket, amelyeket a mai napig minden nap alkalmazunk, bármilyen munkáról legyen is szó. Olyanokat, amelyek lehetővé tették, hogy a márkánk azzá váljon, ami ma:
1. Sansha Teiritsu
a három egyenlő erő
三 者 鼎 立
A háromlábú kínai bronz főzőedény az üzleti életben az egyensúlyt jelképezi. A lábak a három üzleti fél egyikét jelképezi a kapcsolatban, amelyek
- a gyártó
- a kereskedő
- a felhasználó
2. Ukiwa Seishin
közös örömök és bánatok
A szolidaritás elvét a mentőcsónak szimbolizálja. Ez az elv mind belsőleg, mind a kereskedelmi kapcsolatokban érvényesül.
3. Nankan Toppa
a nehézségek leküzdése
難 関 突 破
Ez a tengerészek elszánt hozzáállása, amikor a tengeren a nehézségeket kell leküzdeniük.
4. Ichinichi Ishiin
fejlődés lépésről lépésre, napról napra
A hajós szakzsargonban a kormányos a vezető, akinek irányítania és biztosítania kell a hajó folyamatos haladását. A folyamatos fejlődés szellemében Masao Wada a vállalat első termékét Pilotnak nevezte el.
5. Sishei Shinken
valóban elkötelezett megközelítés
Semmi sem lehetetlen, ha biztosítjuk magunknak az erőforrásokat, valamint elkötelezettek és komolyak vagyunk.
Ezt az elvet a kutatás-fejlesztés, a gyártás és a marketing területén is alkalmazzuk.
This is a principle that we apply to R&D, production and marketing.